when there's no freaking cardiac output!

niedziela, 25 listopada 2012

interny

Jeśli jakimś cudem nie rzucił się wam w oczy nowy fejsbukowy medyczny hit internetu to zapraszam do oglądania! Jest to mój najświeższy ulubiony głupawy serial, a w zasadzie substytut wkuwania do egzaminów. Każdy zapychacz czasu jest dobry, aczkolwiek ten wydaje się być wprost wyśmienity na rozpoczynający się sesyjny sezon. 

W moim skromnym odczuciu jest to obraz kropka w kropkę oddający codzienne realia z jakimi boryka się większość polskich stażystów. Zupełnie tak jakbym oglądała swoich znajomych w akcji (i pewnie siebie samą już za rok). 

Bo, nie oszukujmy się, ale co realnie umiemy po sześciu latach niemalże czysto teoretycznych studiów? Nic ;) No może lekko przesadzam, lecz nie wyobrażam sobie rozpoczęcia pracy bez rocznego stażu pod skrzydłami kogoś starszego i doświadczonego. Sama świadomość, że ktoś będzie mnie kontrolował oraz nadzorował podczas stawiania pierwszych samodzielnych kroków dodaje mi pewności siebie. Nie ogarniam natomiast zupełnie tego w jaki sposób obecnie najmłodsi studenci leku będą dawali sobie radę sam na sam z żywym pacjentem bez takiego komfortowego prowadzenia za rączkę. Strach się bać ;D Ale reforma systemu kształcenia to przecież temat na całkowicie oddzielną dyskusję. ;)

Heh, czas wracać do książek... egzaminy już tuż tuż. 



15 komentarzy:

  1. Niestety tak się złożyło, że ja też jestem tym biednym najmłodszym studentem leku który nie będzie miał stażu. Nie wiem jak to będzie, mam nadzieję, że ktoś kto to wymyślił głęboko to przemyślał. Póki co z reformy mamy tyle, że skasowali nam łacinę, a mianownictwo na anatomii jest po angielsku. Aha i jeszcze biologię medyczną zamienili na molekularną i obcięli jeden semestr, akurat o to się nie gniewam bo przedmiot uciążliwy.
    Weronika

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. śmiem powątpiewać w to, że ktokolwiek rozsądnie przemyślał sprawę i kierował się ogólnym dobrem, a nie oszczędnościami w ministerialnej kasie...

      Usuń
  2. Mogliby tylko stażową pensję podnieśc ociupinkę, coby 25latek nie musiał być na utrzymaniu rodziców przez kolejny rok.

    pHi.

    OdpowiedzUsuń
  3. no i masz... zasiądę do nauki, pomyślałam. zajrzę tylko szybciutko na blogi. "medyczny hit internetu" wyczytałam. tyle było z mojej nauki. true story.

    OdpowiedzUsuń
  4. wszyscy to polecają, muszę i ja obejrzeć :)

    z obrazka nie próbowałam jeszcze chyba pozycji w środku po lewej i ostatniej :D ale mam parę swoich własnych "extra" które mogłabym do obrazka dorzucić :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja ostatniej pozycji nie mogę wypróbować, gdyż między moim łóżkiem, a podłogą jest jakiś centymetr wolnej przestrzeni i nie jestem w stanie się tam wcisnąć xD

      Usuń
  5. Już mi się ten serial podoba :D:D:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w czwartym odcinku jest przedstawiony nowy drink! uryno-moijto! ale chyba się nie skuszę ;D

      Usuń
    2. padłem jak to usłyszałem :D

      Usuń
  6. Boże, Boże, obejrzałam wszystkie odcinki co są po polsku - padam normalnie na twarz xD i kocham Bykowa za te jego teksty :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a ja się cały czas zastanawiam do jakiej postaci mi bliżej i nie mogę się zdecydować :P

      Usuń
    2. no ja wczoraj tak rozkminiałam, i też nie mogę stwierdzić jednoznacznie :P ale chyba do tej laski mi najbliżej :) chociaż wredotę mam "bykowską" :D

      Usuń